Ruilen en retourneren
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te ruilen of retourneren. Vervolgens heb je na het ruilen of retourneren 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten van het retoursturen van jouw thuis naar Stengo zijn voor jouw eigen rekening.
Ben je niet tevreden met het product dat je hebt gekocht? Geen probleem, je mag deze binnen 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Voor het retourneren van een bestelling of een gedeelte hiervan moeten er een aantal stappen doorlopen worden. Deze stappen hebben wij hieronder omschreven:
Stap 1. Meld de bestelling of een gedeelte hiervan retour door op de bovenstaande ‘Retour aanmelden’ knop te klikken en vul je gegevens in.
Stap 2. Wij zullen je aanvraag beoordelen en binnen 24 uur reageren met een akkoord, verdere instructies en retouradres.
Stap 3. Je stuurt je bestelling of een gedeelte hiervan met een vervoerder naar wens retour naar het door ons doorgegeven retouradres. In de retourzending voeg je het aankoopfactuur en het bij stap 2 ontvangen retourformulier volledig ingevuld toe.
Stap 4. Wanneer de retourzending bij ons is aangekomen krijg je zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 10 werkdagen je aankoopbedrag retour.
Had je uiteindelijk toch liever dat andere product gewild? Geen probleem, bij ons kan je je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst gemakkelijk ruilen. Hieronder hebben we de stappen omschreven die we moeten doorlopen.
Stap 1. Meld je product of bestelling als ruilen aan door op de bovenstaande knop ‘Retour aanmelden’ te klikken en als opmerking aan te geven voor welk product je het wenst te ruilen.
Stap 2. Wij zullen je aanvraag beoordelen en binnen 24 uur reageren met een akkoord, verdere instructies en retouradres.
Stap 3. Je stuurt je bestelling of een gedeelte hiervan met een vervoerder naar wens retour naar het door ons doorgegeven retouradres. In de retourzending voeg je het aankoopfactuur en het bij stap 2 ontvangen retourformulier volledig ingevuld toe.
Stap 4. Wanneer de retourzending bij ons is aangekomen crediteren wij een gedeelte van je aankoopbedrag indien het vervangende product goedkoper is of we versturen een betaalverzoek indien het vervangende product duurder is.
Stap 5. Wij sturen je nieuwe product op en je kunt hiervan gaan genieten.
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te ruilen of retourneren. Vervolgens heb je na het ruilen of retourneren 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je het resterende orderbedrag gecrediteerd of het betaalverzoek voor bijbetaling, zodat we het nieuwe product snel kunnen opsturen. Enkel de kosten van het retoursturen van jouw thuis naar Stengo zijn voor jouw eigen rekening.
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen zullen wij zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding het orderbedrag crediteren.
Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.
- Is je product binnen 14 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product;
- Is je product na 14 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
- Ook buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan met de bovenstaande ‘Retour aanmelden’ knop.
Indien je product binnen de fabrieksgarantie onder normaal gebruik kapot is gegaan, is de reparatie helemaal gratis.
Ook wanneer het defect door eigen schuld komt of buiten de fabrieksgarantie ontstaat, kunnen we je helpen met de reparatie. Hiervoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan met de bovenstaande ‘Retour aanmelden’ knop.
Stap 1. Meld je reparatie aan via de ‘Retour aanmelden’ knop.
Stap 2. Bereid je product voor op de terugreis:
- Pak het goed en stevig in. Dit hoeft niet in de originele verpakking.
- Verwijder waar nodig je data en account.
Stap 3. Maak een verzendlabel aan, print deze uit en plak hem op de doos.
Stap 4. Stuur het pakketje terug via de door jouw gewenste vervoerder.
Wacht en houd je mail in de gaten.
Je krijgt op alle producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan.
Het garantietype geeft daarbij aan hoe je product wordt gerepareerd. We hebben 1 soort garantie:
- Carry in. We vragen jou om je defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de fabrikant heeft aangewezen;
het garantietype en duur hiervan staat aangegeven op de productpagina tussen de specificaties van je product.