Hieronder vind je veelgestelde vragen over het ruil- en retourneerproces.

Je hebt het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren. Vervolgens heb je na het retourneren 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen.

Uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je dan het volledige aankoopbedrag gecrediteerd*, maar wij streven om dit zo snel mogelijk te doen. Enkel de kosten van het retoursturen van jouw thuis naar Stengo zijn voor eigen rekening.

*Als een artikel incompleet of beschadigd wordt geretourneerd, bijvoorbeeld zonder originele verpakking of accessoires, behouden wij ons het recht voor een bedrag in te houden ter compensatie van de waardevermindering.

Om jouw bestelling te retourneren, dien je de volgende stappen te volgen:

1. Meld de bestelling of een gedeelte hiervan retour door op de onderstaande knop 'Neem contact op' te klikken en vul jouw gegevens in.

2. Zodra dit gedaan is, zullen wij jouw aanvraag beoordelen en binnen 24 uur reageren met een akkoord, verdere instructies en een retouradres.

3. Stuur jouw bestelling of een gedeelte hiervan op met een vervoerder naar wens naar het door ons doorgegeven retouradres. Voeg in de retourzending het aankoopfactuur en het retourformulier volledig ingevuld toe.

4. Wanneer de retourzending bij ons is aangekomen, krijg je zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen na ontbinding het volledige aankoopbedrag terug gecrediteerd.

Je hebt het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te ruilen. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen.

Uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je dan het resterende aankoopbedrag gecrediteerd* of het betaalverzoek voor bijbetaling, zodat wij het nieuwe product zo snel mogelijk kunnen opsturen. Enkel de kosten van het retoursturen van jouw thuis naar Stengo zijn voor eigen rekening.

*Als een artikel incompleet of beschadigd wordt geretourneerd, bijvoorbeeld zonder originele verpakking of accessoires, behouden wij ons het recht voor een bedrag in te houden ter compensatie van de waardevermindering.

Om jouw bestelling te ruilen, dien je de volgende stappen te volgen:

1. Meld de bestelling of een gedeelte hiervan retour door op de onderstaande knop te klikken en geef als opmerking aan voor welk product je het wenst te ruilen.

2. Zodra dit gedaan is, zullen wij jouw aanvraag beoordelen en binnen 24 uur reageren met een akkoord, verdere instructies en een retouradres.

3. Stuur jouw bestelling of een gedeelte hiervan op met een vervoerder naar wens naar het door ons doorgegeven retouradres. Voeg in de retourzending het aankoopfactuur en het retourformulier volledig ingevuld toe.

4. Wanneer de retourzending bij ons is aangekomen, krijg je indien het vervangende product goedkoper is een gedeelte van jouw aankoopbedrag terug of we versturen een betaalverzoek indien het vervangende product duurder is.

5. Zodra alle stappen volledig zijn doorlopen, sturen wij je het nieuwe product op.

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen zullen wij zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding het aankoopbedrag crediteren.

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht voor reparatie. Binnen de fabrieksgarantie worden hier geen kosten aan verbonden, maar buiten de fabrieksgarantie wel.

•Is het product binnen 14 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om het geld terug te krijgen of om het product om te ruilen voor een nieuw product.

•Is het product na 14 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit hoogstwaarschijnlijk een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.

•Is het product buiten de garantieperiode defect geraakt? Geen probleem, dan kan je alsnog bij ons terecht. Hieraan zijn alleen wel reparatiekosten verbonden.

Om jouw product te laten repareren, dien je de volgende stappen te volgen:

1. Meld jouw reparatie aan door op de onderstaande knop te klikken en geef als opmerking aan dat het om een reparatie gaat.

2. Zodra dit is gedaan, kan je het product voorbereiden op de terugreis. Pak het product goed en stevig in en verwijder waar nodig data.

3. Stuur jouw product op met een vervoerder naar wens naar het door ons doorgegeven adres.

4. Wanneer het product bij de reparatiedienst is aangekomen, krijg je van ons een bevestiging en dan gaat het proces van de reparatie lopen.

Op alle producten zit een garantie van 2 jaar op fabricagefouten. Jouw product zou namelijk bij normaal gebruik niet stuk mogen gaan in de eerste 2 jaar. Dit heet ‘Carry in’ garantie.
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'alle cookies toestaan' om u de allerbeste ervaring te geven. Klik a.u.b. op Cookies accepteren om de site verder te gebruiken.
You have successfully subscribed!
This email has been registered